fredag 15 februari 2013

Bamix

Bamix - proffsens val


Det bästa du kan investera i till ditt kök är en stavmixer. Med denna kan du hacka nötter, göra eget florsocker, röra ihop majonnäs och mycket mera. Det finns en uppsjö av olika stavmixers i butikerna. Har inte testat alla så jag kan inte säga om alla är bra eller dåliga. Antar att det finns stora skillnader. Bamix är den ultimata matberedaren.
Bamix stavmixer tillverkas i Mettlen i Schweiz. Det var också där man uppfann den första stavmixern. Idag är det den enda stavmixer som helt och hållet tillverkas i Europa. Kvalitén på Bamix gör den till en pålitlig partner under många år. Bamix används av många kockar.
Stavmixern såg dagens ljus redan 1954 hos Bamix. Den praktiska och moderna designen har fortsatt utmärka Bamix.
Det finns ett antal utbyttbara skivor till Bamix, såsom visp och kniv. Jag valde min Bamix i svart. Den går även att få i klara färger som röd och gul med flera. Alla Bamix handlackas. Själv är jag mycket nöjd med min. Den är kraftfull och klarar mycket. Den väger in på nästan 1 kg, så det är något att hålla i. Vektygen är lätta att byta ut och göra rena. Vill du ha en rejäl och pålitlig stavmixer gör som jag, välj Bamix.






 

2 kommentarer: