E 63 AMG S-modell 4MATIC
Den ultimata kombin finns hos Hedins Bil. Nämligen denna Mercedez.
Bilderna kommer från Hedinbil.se
Denna bil har b.la.
Automatiskt avbländbar innerbackspegel, Avantgardé, Bi-xenonstrålkastare,
Bluetooth funktion, CD-stereo, Comand navigator, Elhissar fram och bak,
Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare,
Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Navigator
(GPS), Panoramatak, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel,
Sportstolar, Sportpaket AMG, Stolvärme fram, Svensksåld, Yttertemperaturmätare,
Parkeringssensor bak, Parkeringssensor fram, Minnespaket, Mugghållare,
Ventilerade komfortstolar, Aktiva multokonturstolar med massagefunktion,
Medieanslutning, HarmanKardon ljudsystem, Mörka rutor bak, Splitview, Keyless
Go, Parkeringspaket, AMG Night Package.
S-modellen av E 63 AMG 4MATIC är den sportigaste versionen av E-Klass.
Imponerande prestanda i ett sportigt utseende och dynamiska egenskaper.
Redan vid första anblicken av nya E 63 AMG S-modell 4MATIC kan man ana
dess imponerande prestanda. Genom AMG Styling har den bland annat den maskulina
AMG framspoilern och det kraftfulla bakpartiet, som signalerar att E 63 AMG
S-modell har sportbilsegenskaper långt utöver det vanliga. Större bromsskivor
med röda bromsok bakom de mäktiga lättmetallfälgarna i 10-ekerdesign betonar
motorsportambitionerna.
Exteriören i nya E 63 AMG S-modell 4MATIC i översikt:
”S-Modell”-inskription på bakluckan
”V8 BITURBO”-inskription för S-modell på skärmarna
Åtta metalliclacker att välja mellan
AMG skärmbreddare
AMG kylargrill med dubbellamell i silverkrom och Mercedes-stjärna
AMG lättmetallfälgar i 10-ekerdesign, mattlackerade i titangrått och med
högglanspolerade fälghorn med däck 255/35 R 19 fram och 285/30 R 19 bak
AMG sportavgassystem med två kromade dubbla slutrör
AMG Styling med AMG-specifik frontspoiler med frontsplitter i silverkrom,
A-vinge i högblankt svart, prydnadslister på A-vingen i silverkrom och med svarta
flics, bakkjol med diffusorlook och dekorationsdetalj i silverkrom samt
sidokjolsinklädnader med inlägg i silverkrom
Bromsok rödlackerade
Interiören i E 63 AMG S-modell är både exklusiv och sportig. I kupén
omges man av material av hög kvalitet, en inramning som gör den innovativa
tekniken rättvisa. I varje detalj präglas interiören av utsökt nappaläder, ädla
träslag och en gnutta extravagans.
AMG S-modell 4MATIC i översikt:
- Aktiv
parkeringsassistent, inklusive PARKTRONIC
- AMG
instegslister, med vitt LED-ljus fram
- AMG
golvmattor
- AMG
kombiinstrument med AMG huvudmeny, inklusive RACE TIMER och AMG startskärm
- AMG
Performance ratt i svart nappa/mikrofiber DINAMICA
- AMG
trepunktsbälten, silverfärgade (inte i kombination med beige utrustning)
- AMG-specifik
analog klocka i IWC-design
- AMG
sportpedalställ av borstat rostfritt stål med gumminoppor
- AMG
sportstolar med optimerat sidostöd, kontrastsömmar och AMG-plakett på
nackskydden
- Automatisk
barnstolsidentifiering AKSE i passagerarsätet, för barnstolar med
transponder som är godkända av Mercedes-Benz
- designo
innertak mikrofiber DINAMICA svart
·
Klädsel i nappa
·
Solskyddsgardin, elektrisk, för bakrutan
Träpaneler i svart högblank ask
Den nya S-modellen av E 63 AMG 4MATIC har tekniska finesser som ger ännu
bättre prestanda.
Effekten från AMG V8-biturbomotorn på 5,5 liter har ökats till 585 hk och det maximala vridmomentet är 800 Nm vid 1700rpm. Resultatet är en
överlägsen kördynamik. Dessutom finns det många andra funktioner för ökad
dynamik, bland annat AMG-differentialspärren på bakaxeln som ingår i
grundutrustningen.
Tekniken i nya E 63 AMG S-modell 4MATIC i översikt:
Tekniken i nya E 63 AMG S-modell 4MATIC i översikt:
- Elektronisk
sladdparering (ESP®) med tre lägen
- AMG
DRIVE UNIT med E-SELECT växelväljare
- AMG
Driver's Package: Begränsning av maxhastigheten till 300 km/h och
deltagande i en förarutbildning vid AMG Driving Academy
- AMG
differentialspärr på bakaxeln
- AMG
keramiska kompositbromsar fram
- AMG
RIDE CONTROL sportchassi med ställbart stötdämpningssystem, inklusive
nivåreglering på bakaxeln
- AMG-specifik
fyrhjulsdrift 4MATIC som fördelar vridmomentet med förhållandet 33 : 67
(mest kraft till bakaxeln)
- AMG
SPEEDSHIFT MCT 7-stegad sportväxellåda med fyra körprogram och Race
Start-funktion
- AMG
parameterstyrning
- Effektökad
AMG V8-biturbomotor på 5,5 liter och 430 kilowatt (584 hk)
- Däcktryckskontroll
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar