tisdag 15 juli 2014

Merzedes E63 AMG S 4Matic


E 63 AMG S-modell 4MATIC
 

Den ultimata kombin finns hos Hedins Bil. Nämligen denna Mercedez. Bilderna kommer från Hedinbil.se

Denna bil har b.la.

Automatiskt avbländbar innerbackspegel, Avantgardé, Bi-xenonstrålkastare, Bluetooth funktion, CD-stereo, Comand navigator, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Navigator (GPS), Panoramatak, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel, Sportstolar, Sportpaket AMG, Stolvärme fram, Svensksåld, Yttertemperaturmätare, Parkeringssensor bak, Parkeringssensor fram, Minnespaket, Mugghållare, Ventilerade komfortstolar, Aktiva multokonturstolar med massagefunktion, Medieanslutning, HarmanKardon ljudsystem, Mörka rutor bak, Splitview, Keyless Go, Parkeringspaket, AMG Night Package.


 

S-modellen av E 63 AMG 4MATIC är den sportigaste versionen av E-Klass. Imponerande prestanda i ett sportigt utseende och dynamiska egenskaper.

Redan vid första anblicken av nya E 63 AMG S-modell 4MATIC kan man ana dess imponerande prestanda. Genom AMG Styling har den bland annat den maskulina AMG framspoilern och det kraftfulla bakpartiet, som signalerar att E 63 AMG S-modell har sportbilsegenskaper långt utöver det vanliga. Större bromsskivor med röda bromsok bakom de mäktiga lättmetallfälgarna i 10-ekerdesign betonar motorsportambitionerna.

 

Exteriören i nya E 63 AMG S-modell 4MATIC i översikt:

”S-Modell”-inskription på bakluckan

”V8 BITURBO”-inskription för S-modell på skärmarna
 

 

Åtta metalliclacker att välja mellan

AMG skärmbreddare

AMG kylargrill med dubbellamell i silverkrom och Mercedes-stjärna

AMG lättmetallfälgar i 10-ekerdesign, mattlackerade i titangrått och med högglanspolerade fälghorn med däck 255/35 R 19 fram och 285/30 R 19 bak

 

AMG sportavgassystem med två kromade dubbla slutrör
 

 

AMG Styling med AMG-specifik frontspoiler med frontsplitter i silverkrom, A-vinge i högblankt svart, prydnadslister på A-vingen i silverkrom och med svarta flics, bakkjol med diffusorlook och dekorationsdetalj i silverkrom samt sidokjolsinklädnader med inlägg i silverkrom

Bromsok rödlackerade

Interiören i E 63 AMG S-modell är både exklusiv och sportig. I kupén omges man av material av hög kvalitet, en inramning som gör den innovativa tekniken rättvisa. I varje detalj präglas interiören av utsökt nappaläder, ädla träslag och en gnutta extravagans.

AMG S-modell 4MATIC i översikt:
 
 

  • Aktiv parkeringsassistent, inklusive PARKTRONIC
  • AMG instegslister, med vitt LED-ljus fram
  • AMG golvmattor
  • AMG kombiinstrument med AMG huvudmeny, inklusive RACE TIMER och AMG startskärm
  • AMG Performance ratt i svart nappa/mikrofiber DINAMICA
  • AMG trepunktsbälten, silverfärgade (inte i kombination med beige utrustning)
  • AMG-specifik analog klocka i IWC-design
  • AMG sportpedalställ av borstat rostfritt stål med gumminoppor
  • AMG sportstolar med optimerat sidostöd, kontrastsömmar och AMG-plakett på nackskydden
  • Automatisk barnstolsidentifiering AKSE i passagerarsätet, för barnstolar med transponder som är godkända av Mercedes-Benz
  • designo innertak mikrofiber DINAMICA svart

·         Klädsel i nappa

·         Solskyddsgardin, elektrisk, för bakrutan

Träpaneler i svart högblank ask
 
 

Den nya S-modellen av E 63 AMG 4MATIC har tekniska finesser som ger ännu bättre prestanda.

Effekten från AMG V8-biturbomotorn på 5,5 liter har ökats till 585 hk och det maximala vridmomentet är 800 Nm vid 1700rpm. Resultatet är en överlägsen kördynamik. Dessutom finns det många andra funktioner för ökad dynamik, bland annat AMG-differentialspärren på bakaxeln som ingår i grundutrustningen.

Tekniken i nya E 63 AMG S-modell 4MATIC i översikt:
  • Elektronisk sladdparering (ESP®) med tre lägen
  • AMG DRIVE UNIT med E-SELECT växelväljare
  • AMG Driver's Package: Begränsning av maxhastigheten till 300 km/h och deltagande i en förarutbildning vid AMG Driving Academy
  • AMG differentialspärr på bakaxeln
  • AMG keramiska kompositbromsar fram
  • AMG RIDE CONTROL sportchassi med ställbart stötdämpningssystem, inklusive nivåreglering på bakaxeln
  • AMG-specifik fyrhjulsdrift 4MATIC som fördelar vridmomentet med förhållandet 33 : 67 (mest kraft till bakaxeln)
  • AMG SPEEDSHIFT MCT 7-stegad sportväxellåda med fyra körprogram och Race Start-funktion
  • AMG parameterstyrning
  • Effektökad AMG V8-biturbomotor på 5,5 liter och 430 kilowatt (584 hk)
  • Däcktryckskontroll
 

 
 
    

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar